Gezondheidsverklaring

Klik hier om de gezondheidsverklaring te openen.

Artikel 1.  Algemeen

1.1 Definities:
  • Opdrachtnemer: Your Me Time, gevestigd op Noordeinde 28A, 2225 CS Katwijk en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 67092829.
  • Opdrachtgever: de klant die diensten afneemt van Opdrachtnemer. De klant is minimaal 18 jaar oud.
  • Overeenkomst: de overeenkomst die mondeling of schriftelijk wordt gesloten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
  • Diensten: Opdrachtnemer biedt een beweegstudio waarbij ook voorlichting en adviezen worden gegeven en klanten worden begeleid naar een gezonde leefstijl.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1 Toepasselijkheid:
a. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke aanbieding, offerte en alle overeenkomsten die de Opdrachtgever sluit met Opdrachtnemer. 
b. De toepasselijkheid van eventuele andere voorwaarden van de Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
c. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
d. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan door Opdrachtnemer derden dienen te worden betrokken.
e. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtnemer en Opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
f. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden naar de geest van deze bepalingen.
g. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
h.  Indien Opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Opdrachtnemer in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.
i. De voorwaarden kunnen in het loop van het jaar wijzigen. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever hiervan zo snel mogelijk in kennis stellen. Gaat de Opdrachtgever niet akkoord, dan kan de Opdrachtnemer de diensten beëindigen of de diensten op basis van de voorwaarden blijven aanbieden, indien deze niet ten nadele van Opdrachtnemer zijn. 

 

Artikel 3. Offertes

3.1 Alle offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend en 14 dagen geldig, tenzij anders vermeld.
3.2 Opdrachtnemer kan niet aan haar offertes worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.3 De in een offerte vermelde prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen van overheidswege en eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven. 
3.4 Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte is opgenomen dan is Opdrachtnemer daaraan niet gebonden. 
3.5 Een samengestelde prijsopgave verplicht Opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Een offerte geldt niet automatisch voor toekomstige opdrachten. 
3.6 In algemene zin opgegeven prijzen (zoals prijzen genoemd in eerdere opdrachten, offertes, op de website of in reclame-uitingen) kunnen door Opdrachtnemer te allen tijde gewijzigd worden. Voor lopende overeenkomsten geldt de prijs die schriftelijk in de opdrachtovereenkomst is overeengekomen.  

 

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst 

4.1 De overeenkomst tussen Opdrachtnemer en de Opdrachtgever wordt aangegaan voor bepaalde of onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
4.2 Mondelinge afspraken en bedingen zijn slechts bindend nadat deze schriftelijk, al dan niet via e-mail, door Opdrachtnemer zijn bevestigd.
4.3 Is voor de uitvoering van de diensten een bepaalde termijn overeengekomen, dan is dit een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever Opdrachtnemer derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Opdrachtnemer dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
4.4 Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Er geldt een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting.
4.5 Opdrachtnemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
4.6 De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft zij het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat de Opdrachtgever de gegevens aan Opdrachtnemer ter beschikking heeft gesteld. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij de onjuistheid of onvolledigheid voor Opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn.
4.7 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.  Daardoor kan ook het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. Opdrachtnemer zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf opgave doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. Opdrachtgever moet vooraf akkoord zijn met een wijziging of aanvulling van de overeenkomst.
4.8 Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Opdrachtnemer een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit gevolg zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden.
4.9 Indien de Opdrachtgever in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens Opdrachtnemer gehouden is, dan is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade aan de zijde van Opdrachtnemer daardoor direct of indirect ontstaan.
4.10 Opdrachtnemer is te allen tijde bevoegd een opdracht niet in behandeling te nemen zonder opgaaf van redenen.
4.11 Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van gegevens waarover zij van de Opdrachtgever de beschikking krijgt, behoudens voor zover enig wettelijk voorschrift Opdrachtnemer tot mededeling verplicht. Opdrachtnemer verwijst hiervoor naar de Privacyverklaring op de website.

 

Artikel 5. Opschorting en ontbinding

5.1 Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt of na het sluiten van de overeenkomst Opdrachtnemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. Opdrachtnemer heeft geen verplichting tot betaling van enige schadevergoeding, terwijl de Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, wel tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.
5.2 Tevens is Opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is, bijvoorbeeld indien Opdrachtgever in staat van faillissement verkeert, of indien er zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Opdrachtnemer kan worden gevergd.
5.3 Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Opdrachtnemer op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien Opdrachtnemer de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en overeenkomst.
5.4 Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Opdrachtnemer, zal zij, indien Opdrachtgever dit wenst, na overleg met de Opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten diensten aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de Opdrachtgever toerekenbaar is. 
5.5 Indien de Opdrachtgever een opdracht geheel of gedeeltelijk annuleert, dan kunnen de eventueel reeds verrichtte werkzaamheden aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht. Annulering is alleen mogelijk, indien dit schriftelijk en ondertekend wordt ingediend of toegestuurd. De Opdrachtgever hanteert hierbij een opzegtermijn van 1 maand na datum opzegging.

 

Artikel 6. Overmacht

6.1 Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
6.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor zij niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat zij haar verbintenis had moeten nakomen.
6.3 Opdrachtnemer kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
6.4 Voor zoveel Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen, is zij gerechtigd om het reeds nagekomen separaat te factureren. De Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
6.5 Indien er aan de kant van Opdrachtgever tijdens de overeenkomst een omstandigheid optreedt die invloed heeft op de overeenkomst (zoals een blessure of ziekte) en de overeenkomst redelijkerwijs niet kan worden voortgezet, zal de overeenkomst per direct zijn beëindigd. Opdrachtnemer is bevoegd om schriftelijk bewijs van de reden te vragen.

 

Artikel 7. Annulering door Opdrachtgever

7.1 Bij annulering van een afspraak dient de Opdrachtgever tenminste 24 uur van tevoren af te bellen of te mailen.  Bij annuleringen binnen 24 uur is Opdrachtnemer gerechtigd de afspraak in rekening te brengen. 
7.2 Gemiste of geannuleerde afspraken binnen een abonnementsvorm komen te vervallen en kunnen niet worden ingehaald. Abonnementen kunnen door Opdrachtgever niet tijdelijk worden stopgezet of bevroren voor vakanties. Alleen in geval van ernstige medische omstandigheden, zoals operaties of langdurige ziektes die een herstelperiode van meer dan drie weken vereisen, kan het abonnement tijdelijk worden bevroren. Opdrachtgever dient een geplande stopzetting, zoals bij een operatie, minimaal 4 weken van tevoren bekend te maken. Bij onvoorziene ernstige ziektes dient de stopzetting zo spoedig mogelijk te worden gemeld en te worden onderbouwd met een medische verklaring.

 

Artikel 8. Prijs en Betaling 

8.1 Betaling dient te geschieden in 1 keer ( middels Tikkie of overschrijving) of in 3 vooraf te bepalen termijnen, op een door Opdrachtnemer op de factuur aan te geven wijze.
8.2 in geval van een abonnement dient het abonnementsgeld maandelijks, uiterlijk op de 1e dag van de kalendermaand, bij vooruitbetaling te worden voldaan. 
8.3 Alle prijzen zijn in euro´s, inclusief BTW.
8.4 Bij tussentijdse beëindiging van een abonnement door de Opdrachtgever, om welke reden dan ook, is in principe geen restitutie van de gedane betaling mogelijk. In geval van het bepaalde in artikel 6.5 kan met schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer het abonnement worden beëindigd.
8.5 Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege en zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. De Opdrachtgever is alsdan per direct de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
8.6 De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Opdrachtnemer verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

 

Artikel 9. Aansprakelijkheid

9.1 Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade en niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade.
Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Opdrachtnemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden, en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade.
9.2 Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van het gebruik van geleverde advies, informatie en documenten. Ieder gebruik van de faciliteiten en voorzieningen van Opdrachtnemer geschiedt voor eigen risico. Iedere Opdrachtgever dient zelf voor gebruik van welke voorziening dan ook of deelname aan welke activiteit dan ook, zich er van te vergewissen of gebruik of deelname voor hem/haar medisch verantwoord is.
9.3 Indien Opdrachtnemer toch aansprakelijk mocht zijn, dan is haar aansprakelijkheid beperkt tot ten hoogste de waarde van (het gedeelte van) de opdrachtovereenkomst waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit.
9.4 Alle aanspraken jegens Opdrachtnemer die niet binnen 2 jaar na hun ontstaan bij haar zijn ingediend, vervallen door verjaring.
9.5 De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Opdrachtnemer.

 

Artikel 10. Garanties en klachten

10.1 De door Opdrachtnemer te leveren diensten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik in Nederland zijn bestemd.
10.2 De Opdrachtnemer kan geen garantie geven dat de Opdrachtgever daadwerkelijk van klachten afkomt tijdens de diensten die gegeven worden door de Opdrachtnemer.
10.3 De Opdrachtgever kan klachten schriftelijk of mondeling indienen bij de Opdrachtnemer.
10.4 De klacht dient zo spoedig mogelijk te worden ingediend, doch uiterlijk binnen 48 uur na constatering. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van de Opdrachtgever niet op, tenzij er sprake is van een gegronde klacht.
10.5 Indien een klacht niet binnen 48 uur na constatering wordt ingediend, dan komt de Opdrachtgever geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.

 

Artikel 11. Tarieven en tariefwijzigingen

11.1 De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor, om op elk willekeurig moment de tarieven te kunnen wijzigen, maar zal deze wijziging in alle redelijkheid tijdig kenbaar maken aan de Opdrachtgever (s).
11.2 Op prijzen op internet en/of  in folders, behoudt de Opdrachtgever zich het recht voor van type-, druk- of zetfouten.
11.3 Actieprijzen zijn alleen tijdens een gemelde actieperiode geldig.
11.4 Eventuele kortingen en acties zijn niet met elkaar te combineren.

 

Artikel 12. Huisregels/Bijzondere bepalingen

12.1 Iedere Opdrachtgever verplicht zich bij deelname de vooraf kenbaar gemaakte huisregels van Opdrachtnemer in acht te nemen.
12.2 Een abonnement is strikt persoonlijk en kan niet worden overgedragen.
12.3 Opdrachtnemer is bevoegd de openingstijden van de Studio tijdelijk of blijvend te wijzigen en de Studio geheel of gedeeltelijk af te sluiten tijdens algemeen erkende feestdagen, zondagen, verbouwingen en interne opleidingsdagen. Gedurende de zomerperiode kan een aangepast zomerrooster van kracht zijn.

 

Artikel 13. Toepasselijk Recht

13.1 Op alle rechtsverhoudingen waarbij Opdrachtnemer partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
13.2 Partijen zullen zich tot het uiterste inspannen een geschil in onderling overleg of via mediation te beslechten voordat zij naar de bevoegde rechter zullen gaan.